Time flies! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van ilsevsoest - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van ilsevsoest - WaarBenJij.nu

Time flies!

11 Maart 2016 | Australië, Brisbane

Ik weet dat het al een aantal weken geleden is dat ik mijn eerste reisverslag heb geschreven, maar dat komt omdat de tijd hier echt voorbij vliegt!! Ik heb het echt onwijs naar mijn zin en ik heb een hoop lieve mensen ontmoet die ik nooit meer zal vergeten. Helaas was het de afgelopen week wat minder weer in verband met het regenseizoen, maar dat mag de pret niet drukken!

Zo waar heb ik mij de afgelopen weken mee bezig gehouden? een heleboel! om verder te gaan op het einde van mijn eerste verslag zal ik beginnen bij de Australia Zoo wat alweer als een eeuwigheid geleden voelt. Aangezien ik toen nog kennis moest maken met alle Australische dieren, had ik er onwijs veel zin in. Het was Valentijnsdag en aangezien mijn lieve vriend aan de andere kant van de wereld zat, moest ik maar genoegen nemen met het knuffelen van kangoeroes en koala's (een betere substitute boyfriend kan ik niet bedenken).

Ook mijn trip naar Noosa zal ik niet gauw vergeten met het prachtige uitzicht vanuit het national park en mijn eerste "echte" bezoek aan het strand van Australië. En natuurlijk zorgde ik ervoor dat ik nooit als verste in de zee was, want die haaien spookten nog steeds door mijn hoofd.

Ook mijn tripje naar de Lone Pine Kaola Sanctuary was de moeite waard, alleen al voor de o zo bekende 'koala picture'.

De meest indrukwekkende trip was toch wel die naar Moreton Island. na een boottocht van ongeveer 1,5 uur waren we aangekomen in het paradijs. Helderblauw water en een prachtige natuur. Als eerste gingen we Sandboarden (onwijs gaaf!!!) en daarna al het zand afspoelen in de zee met snorkelen langs 15 'shipwrecks'. Aan het eind van de middag gingen we nog kajakken en ik ben er zeker van dat ik of een dolfijn OF een haai zag!! En aangezien ik het niet zeker wist ben ik als een idioot terug naar het strand gepaddeld. In de avond hebben we lekker gebarbecued en uiteindelijk was het tijd om naar bed te gaan.. Ja... hetgeen waar ik het minst naar uitkeek. Wanneer ik met mijn ouders ging kamperen in Kroatië had ik altijd ongeveer een week nodig om te wennen aan het slapen in een tent vanwege de insecten. Gelukkig heb ik in Kroatië geen spinnen gezien zo groot als appels... ik zou willen dat ik over Australië hetzelfde kon zeggen. Een lief klein harig monstertje genaamd "The Huntsman Spider" (google het maar), had onze campsite gekozen als de ultieme plek om een beetje te chillen. Hoewel deze spinnen 'niet' giftig zijn (de beet voelt als een pijnlijke wespensteek) heb ik die nacht toch aardig wat moeite gehad met slapen.

Dus... na een kort nachtje was het tijd voor dag nummer 2. Na een prachtige morning hike hadden we een fantastisch uitzicht over het eiland en konden we zelfs de skyline van Brisbane spotten. Daarna hebben we heerlijk afgekoeld in een blue lagoon met eucalyptus in het meer (erg goed voor je verkoudheid). Daarna zijn we naar een prachtig stuk strand geweest met natural swimming pools. Erg indrukwekkend!!
Het mooiste aan Moreton Island is dat het niet al te toeristisch is. Er zijn geen verharde wegen dus je zult alles met een four wheel drive moeten bereiken wat de ervaring van het eiland nog beter maakt. Grappig is ook wel dat aan één kant van het eiland je absoluut niet mag zwemmen in verband met tijgerhaaien en the great whites, aan deze kant is het dus ook uitgestorven. Al met al is Moreton Island zeker een aanrader!

Hoe snel de tijd voorbij vliegt is echt onwerkelijk. Nog maar twee weken en mijn EF Brisbane avontuur is alweer voorbij. 24 maart vlieg ik naar Sydney om een bezoek te brengen aan Peter en Louise en om het paasweekend met hun door te brengen!! En de 28e zal ik om 07:00 uur op het vliegveld van Sydney staan om Thijs op te halen en dan kan onze reis door Australië en een nieuw avontuur beginnen!!